Wiek a intensywność treningu

Wiek a intensywność treningu

Chcesz zmienić swój styl życia, zacząć regularnie ćwiczyć i zdrowo się odżywiać, ale nie masz już dwudziestu lat, kiedy organizm po każdym wysiłku szybko się regenerował. Zastanawiasz się więc: twoja metryka, a trening - czy można to pogodzić?

Aktywność fizyczna jest ważna w każdym wieku. Dobrze wpływa na stawy i kręgosłup, poprawia odporność organizmu, pozwala utrzymać dobrą wagę, chroni przed zawałami. Regularne ćwiczenia poprawiają samopoczucie i nastrój. Rodzaj i intensywność treningu powinna być odpowiednio dobrana w zależności od wieku i kondycji. Inaczej będą ćwiczyć osoby, które cały czas są aktywne, a inaczej, te które dopiero zaczynają lub wracają do ćwiczeń po długiej przerwie. Ważne jest, aby dopasować trening do naszych możliwości.

Czy warto ćwiczyć w średnim wieku?

Chcesz zacząć i zastanawiasz się, czy warto ćwiczyć w średnim wieku? Oczywiście, że tak. Jeżeli masz jakieś obawy w związku ze stanem zdrowia, wybierz się na wizytę kontrolną do lekarza. Będziesz miał pewność, że trening nie przeciąży twojego organizmu. Następnie ustal jaki rodzaj ruchu pasuje ci najbardziej.
Obecnie w klubach fitness oferta jest bardzo szeroka, a treningi dopasowane są do różnych grup wiekowych. Nie musisz decydować się od razu. Popróbuj różnych zajęć - pójdź na jogę, na taniec, na basen. Sprawdź też siłownię - są tam nie tylko przyrządy do budowania mięśni, ale też do ćwiczeń aerobowych, takie jak rowery, stepery, bieżnie. Na siłowni zawsze jest instruktor, który pokaże jak korzystać z przyrządów i ustali odpowiedni program treningowy. Jeśli nie masz problemów ze stawami możesz też wybrać bieganie.

Niezależnie co wybierzesz, pamiętaj, że wiek a intensywność treningu są ze sobą mocno powiązane. Dlatego dopasuj program ćwiczeń do swoich aktualnych możliwości. Nie przesadzaj i nie porywaj się od razu na maraton. Do dobrej formy dochodzi się stopniowo. Postaw na systematyczne ćwiczenia, na przykład dwa razy w tygodniu. Jeśli coś jest trudne na początku, stopniowo zwiększaj intensywność wysiłku.

Stawiaj sobie cele, które chcesz osiągnąć. Na przykład przepłynięcie 10 basenów, przebiegnięcie wytyczonej trasy, czy wykonanie wszystkich ćwiczeń na zajęciach fitness. Dużo łatwiej wytrwać w postanowieniu jeśli wiemy do czego dążymy.

Forma a wiek – metryka a trening

Zadbaj o odpowiedni czas. Musisz pogodzić pracę, domowe obowiązki i treningi. Ustal taki dzień i godzinę, żeby nic ci nie przeszkadzało. Jeśli wybierzesz piątkowy wieczór, a w tym czasie często z rodziną chodzisz do kina lub spotykasz się ze znajomymi, to ciężko będzie utrzymać regularność treningów.

Zwróć uwagę jak się odżywiasz - pomyśl, czy możesz coś zmienić w swojej diecie. Właściwe odżywianie i nawadniane organizmu, połączone z regularnym wysiłkiem fizycznym na pewno wpłynie pozytywnie na sylwetkę, a to zmotywuje cię najlepiej. Zobaczysz, że spodoba ci się twoja dobra forma, a wiek nie będzie przeszkadzał. Będziesz miał więcej sił w pracy i więcej pomysłów na spędzanie wolnego czasu.

Warto zacząć ćwiczyć w każdym wieku. Może na początku nie będzie łatwo, a nad dobrą formą trzeba będzie popracować. Może ciężko będzie znaleźć czas na dodatkowe zajęcia i wytrwać w postanowieniach. Ale korzyści płynących z regularnych treningów jest wiele i to nie tylko te zauważalne na wadze, czy w lustrze. W zdrowym ciele zdrowy duch! Pamiętaj, że trening zależny od wieku to podstawowa zasada bezpiecznej aktywności fizycznej, a nowy styl życia będzie receptą na zdrowie, witalność i dobre samopoczucie.

Facebook

reklama
BD Aesthetic - Sunekos
reklama
Hotel_Bania
reklama
DMK
reklama
Face & Body Winter Forum
reklama
Uroda i medycyna

Zatrzymaj Mlodosc TV

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Baner